31 mei 2015 Streetball Masters | Goes

Zondag 31 mei combineerden Proball, Moves en ZSL onder de noemer Hoopz twee echte streetskills-activiteiten op de Goese Markt: basketball en streetdance.

Basketbal en streetdance komen samen in Goes

Na 2 succesvolle edities van de Streetball tour in Goes volgt dit jaar de 3e editie op 31 mei 2015. Zeeland Sport en Leisure en ProBall zijn ook dit jaar weer verantwoordelijk voor de organisatie, in samenwerking met de Nederlandse Basketball Bond en de lokale basketbalverenigingen.

Ook dit jaar wordt de Goese Grote Markt weer omgetoverd tot een ware Streetball-arena, en zijn er ook weer side-events, zoals een 3 punts contest, dunkcontest en verschillende streetdance workshops en clinics. Een evenement waar iedere basketballiefhebber in onze regio bij wil zijn. Dus schrijf je snel in via onderstaande link!

Streetball 3x3 is een vorm van basketball die perfect aansluit bij jongeren in de leeftijd van 12 t/m 25jr. In het streetballconcept van de NBB spelen teams 3-tegen-3 half-court op 1 basketballstelling, waardoor het spel dynamischer wordt en de spelers intensiever aan bod komen dan bij het traditionele 5-tegen-5. Het 3-tegen-3 basketball wint ook in rap tempo aan populariteit in de buitenlucht. Jongeren vanaf 12jr ontdekken massaal streetball, een basketballvorm die perfect past bij de hedendaagse “streetcultuur”.

The ProBall HOOPZ! Experience

In Goes gaan we dit jaar nóg verder! Na 2 succesvolle edities van de streetball tour in Goes, is het tijd om streetball en streetdance een vaste plek te bieden in het lokale beweegaanbod. Dankzij de regeling Sportimpuls gaan we vanaf 2015 aan de slag met jongeren tussen 12-18 jaar. Jongeren die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken, jongeren die geen geld hebben om te sporten, juist die jongeren waarvoor bewegen zo belangrijk is, gaan wij helpen! Wekelijkse streetball en streetdance lessen en het opbouwen van een heuse Goese “Crew”. De jongeren gaan intensief aan de slag en krijgen op deze manier een positieve en zinvolle tijdsbesteding. Voor meer informatie over dit nieuwe project, ga naar www.hoopz-goes.nl.