30 mei 2015 tot 31 mei 2015 PreTour de France

Kort voor de tweede etappe van 's wereld grootste wielerevenement op Neeltje Jans finisht, organiseert Zeeland Sport & Leisure op zondag 31 mei samen met University College Roosevelt, University College Utrecht, VeloTours en Business Peloton Utrecht

Zeeland Sport & Leisure (ZSL) heeft speciaal voor het Zeeuwse bedrijfsleven arrangementen samengesteld om samen met collega’s en zakenpartners te ervaren hoe een echte touretappe is. Aan alles is gedacht want mecaniciens, ravitaillering en bagagevervoer zijn aanwezig tijdens deze uitgepijlde route. Het startsein klinkt op de Markt in Middelburg, recht tegenover University College Roosevelt. Alle deelnemers fietsen naar de Tour-finishlijn op Neeltje Jans. Onder hen het prominentenpeloton bestaande uit onder meer oud-burgemeesters Aleid Wolfsen (Utrecht), Koos Schouwenaar (Middelburg) en oud-wielrenner Cees Bal.

De getrainde fietsers zetten vanaf Neeltje Jans aan tot de finish bij University College Utrecht. Zo ontstaat de college-to-college-tour: een symbolische verbinding tussen deze twee internationale en toonaangevende universiteiten die al vele jaren intensief samenwerken. Aan de terugweg is ook gedacht. Per touringcar worden alle renners en fietsers terug naar Middelburg gebracht.

Speciale bedrijfsarrangementen

Op de zaterdagavond voorafgaand aan de toertocht ontmoeten alle bedrijventeams en partners van ZSL elkaar in Middelburg tijdens het netwerkdiner. Eén van die bedrijventeams die met minstens vijftien fietsers deelneemt is van technisch dienstverlener Cofely. “Allereerst omdat het een prachtig event is.” geeft commercieel directeur Maurice Baart aan. “Ten tweede omdat het ons een mooie mogelijkheid biedt om de samenwerking met klanten en relaties een nieuwe dimensie te geven. Want hoe je het ook wendt of keert: sport verbindt. Juist om die reden maken wij deel uit van het netwerk van ZSL en werken we samen aan maatschappelijke thema’s."