23 augustus 2016 tot 3 september 2016 Zeeland Nazomerfestival 2016

Het Zeeland Nazomerfestival 2016 zal plaatsvinden van 23 augustus t/m 3 september 2016. Naast het reguliere programma is ook ZSL te gast met het Brand Your Talent-project.

Waar het soms bijna onmogelijk wordt geacht om sport en cultuur te verbinden, is dat wel wat gaat gebeuren tijdens het Zeeland Nazomerfestival. Van dinsdag 23 augustus tot en met zaterdag 3 september is het Abdijplein in Middelburg niet alleen het podium voor topartiesten uit binnen- en buitenland, maar ook voor topsporttalent.

Zeeland Nazomer Festival
Het Abdijplein in het centrum van Middelburg is dé ontmoetingsplaats tijdens het Zeeland Nazomerfestival: het festivalhart. Hier komen mensen samen om te picknicken, te zingen, te dansen, te praten, te lachen & te drinken. Op het Abdijplein in Middelburg, het festivalhart van het Zeeland Nazomerfestival, treden vanaf vrijdag 26 augustus bands op van naam en faam. O.a. Danny Vera, The Common Linnets, Jett Rebel en De Dijk treden op tijdens het Zeeland Nazomerfestival.

Presentatie in handen van Zeeuws Sporttalent
De passie waarmee de uitvoerend artiesten hun vak beoefenen komt overeen met de passie waarmee sporters hun tak van sport bedrijven. Daarom wordt op het Zeeland Nazomerfestival 2016 een unieke verbinding gemaakt tussen cultuur en sport. De presentatie van het Zeeland Nazomer Festival 2016 is in handen van Zeeuwse sporttalenten die ondersteund worden door Stichting ZSL. Stichting ZSL ondersteunt hen op het gebied van promotie, crowdfunding en sponsoring.

Ellyne Knol
Sport en cultuur hebben veel raakvlakken en dat wordt tijdens het Zeeland Nazomerfestival benadrukt. Ellyne Knol is daar een mooi voorbeeld van. De pas 12-jarige Ellyne heeft een bijzonder talent. De Middelburgse zit sinds september 2015 op The Royal Ballet School in Londen, een topschool op het gebied van Klassiek Ballet. Het afgelopen jaar waren er meer dan 1000 auditanten voor slechts twaalf plaatsen. Ellyne zat daar dus bij en hiermee is zij de eerste in Nederland die dat voor elkaar heeft gekregen!

Ellyne Knol komt speciaal voor het Zeeland Nazomerfestival naar Nederland. Op vrijdag 2 september zal zij naast het presteren van de avond met De Dijk, ook een demonstratie verzorgen.  Dit wordt mede mogelijk gemaakt door ZSL partners Randstad en Theater Productiehuis Zeelandia. U bent hier toch ook bij?

Het overzicht
ZSL sporttalenten Coen Swijnenburg, Nard Tieleman, Davy Scheffers, Shivam Ramdas, Esmée van Drielen en Finn Kribbe hebben er al gepresenteerd. Onderstaand het schema voor de laatste twee dagen van het Zeeland Nazomerfestival.

Datum Artiest(en) Sporttalent

Vrij 02 sep. De Dijk (21.00 uur)

Ellyne Knol

Za 03 sep. Jett Rebel (21.00 uur)