22 juli 2017 Oosterscheldetocht

Op zaterdag 22 juli 2017 wordt voor de tweede keer de Oosterschelde oversteek georganiseerd. Een zwemtocht van ca. 8,5 km van Strijenham naar Yerseke.

Zo’n 160 zwemmers steken op zaterdag 22 juli 2017 de Oosterschelde over. Een zwemtocht van 8,5 km van Strijenham naar Yerseke. De oversteek is een initiatief van Jan Boonman die in 2015 deze zwemtocht voor de eerste keer organiseerde. De zwemtocht is gekwalificeerd als dé tocht van 2017 in het kader van “Op weg naar de Scheldebeker 2019”.

De start is om 13:30 uur nabij het haventje van Strijenham op Tholen. De snelle zwemmers (minstens 3,6 km/uur) starten 30 minuten later. De aankomst van de eerste zwemmer wordt verwacht rond 16.00 uur op het strandje van Yerseke. Op de facebookpagina Zwemtocht-Kattendijke-Wemeldinge wordt alle actuele informatie over de tocht gedeeld. Kijk op www.scheldebeker.nl voor meer info over de stichting Scheldebeker.