17 september 2015 Film by the Sea

Randstad en Stichting ZSL luiden op 17 september tijdens het internationale Filmfestival 'Film by the Sea' het Olympisch jaar in met bestuurders, ondernemers en topsporters met Olympische ambitie.

Randstad en Stichting ZSL oraniseren deze sportieve Zeeuws/Braziliaanse middag en/of avond tijdens filmfestival Film By The Sea (FBTS) in Vlissingen die volledig in het teken staat van Nederland en onze betrokkenheid bij de Spelen van 2016 in Rio.

Als speciale gast verwelkomen wij de heer Cor van Honk, Consul Generaal van Brazilië die aanwezig is namens het Braziliaans Diplomatieke Netwerk. Daarnaast zijn wij vereerd met de bijdrage van judoka Elisabeth Willeboordse aan het programma dat door Bert van Leerdam wordt geleid.
Wij sluiten af met de officiële première tijdens FBTS van de Braziliaanse film Que Horas Ela Volta (The Second Mother).

Voorlopig programma 17 september:
Tussen 16.30 – 19.30 uur mosselparty op het Bellamypark, Vlissingen.

Vanaf 20.00 uur leidt Bert van Leerdam ons in CineCity door een avondvullend programma

- welkom door Tilly Stroo namens ZSL en Kees van Hassel van Randstad;

Randstad & ZSL willen in dit Olympisch jaar niet alleen aandacht vragen voor Zeeuws/Nederlands talent, maar ook iets betekenen voor de jeugd in Brazilië. Zo kunnen we ook iets terug kunnen geven aan de bevolking rondom de Olympische Spelen in Rio via ons netwerk wat daar investeert in jeugd, onderwijs en sport.

- introductie en presentatie van Consul Generaal in Sao Paulo, de heer Cor van Honk, namens het Nederlandse Diplomatieke netwerk in Brazilië;

- introductie goede doelen;

de goede doelen zijn Pacto Do Rio en Judo2Inspire met het project Geo Goes Dutch van Olympiër Elisabeth Willeboordse waarbij jeugd, sport en onderwijs centraal staan. Middels deze stichtingen willen we een bijdrage leveren het komende jaar voor de bevolking in de favela’s rondom de Olympische Spelen 2016. Zo halen we niet alleen, maar geven we ook iets terug.

Pacto Do Rio intro:

Judo2Inspire intro:

- korte film van Stichting ZSL: Op Weg Naar Rio 2016 over talentontwikkeling en Olympische Spelen 2016:

deze korte film is een initiatief van ZSL en partners en laat onder andere zien hoe belangrijk het is dat we samen blijven investeren in talentontwikkeling. Het is vooral voor jongeren in de provincie heel erg moeilijk om hun Olympische dromen waar te maken, ZSL ondersteunt ze hierin door een netwerk te vormen dat – door samen te investeren in gezamenlijke sportdoelen – meer bereikt met minder middelen. Ook als de sporters zich buiten de provincie vestigen blijven het ambassadeurs om jeugd te stimuleren meer te bewegen en gezonder te leven. Tevens dienen zij als voorbeeld  en stimulans voor de talenten met Olympische ambities. Ook dit doet ZSL uiteraard niet alleen, maar kan dit realiseren door te verbinden en samen te werken en op deze manier met passie werken haar doelen.

Van 20:45 tot 22.45 uur de officiële première van de Braziliaanse film Que Horas Ela Volta (The Second Mother) tijdens FBTS.

See you in Rio!