12 mei 2017 tot 21 mei 2017 Week van Ons Water

De Week van Ons Water is van 12 tot en met 21 mei en staat in het teken van schoon water en gebruik van water in en om je huis. Overal in Nederland zijn er activiteiten waarbij je meer te weten kan komen over water.

Voor basisscholen in de gemeente Goes en Noord-Beveland biedt Stichting ZSL dinsdag 16 en woensdag 17 mei een spetterend scholenprogramma aan. Met dit programma willen we basisschoolkinderen laten ondervinden hoe belangrijk (schoon) water is. Het programma bestaat uit water gerelateerde proefjes in het ‘living waterlab’ van Sailservice en een presentatie over de Plastic Soup Foundation.

Ook zeilers Finn Kribbe en Muìrgen de Munck zijn deze dagen aanwezig. Zij zijn waterambassadeur van het project WE ARE WATER. Zij zullen de kinderen uit eigen ervaring vertellen wat water met hen doet en hoe het hen inspireert.

Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente GoesGemeente Noord-Beveland, NME de Bevelanden, SailserviceEvides WaterbedrijfPlastic Soup Foundation en Stichting ZSL.