1 februari 2018 tot 2 februari 2018 Nationale Waterdag

Op 2 februari is het Nationale Waterdag ook Stichting ZSL staat hier met de Dutch Wavemakers bij stil. Zo wordt er een Mobile Waterlab georganiseerd bij het Watersnood museum voor ca. 500 kinderen uit het primair onderwijs.

Op 1 februari 2018 organiseren de gemeente Schouwen-Duiveland en het Watersnoodmuseum de 65-jarige Nationale Herdenking van de Watersnoodramp van 1953. Tevens wordt de 4e Caisson geopend. In deze laatste caisson staat de toekomst van de zuidwestelijke Delta centraal. Deze expositie is geheel vernieuwd en geopend op 1 februari 2013. Touchscreen-tafels, grote schermen en een serious game laten u ontdekken hoe innovatieve projecten op het gebied van veiligheid, leven en werken en de natuur elkaar beïnvloeden en versterken.

De Dutch Wavemakers organiseren op 2 februari tijdens de Nationale Waterdag een Mobile Waterlab bij het Watersnood museum voor ca. 500 kinderen uit het primair onderwijs. Wavemakers Daphne van der Vaart en Wyona Boers gaan met de kinderen op een laagdrempelige manier in gesprek over waterveiligheid. Met kleine stapjes maken zij de kinderen bewust dat schoon, voldoende en veilig water niet vanzelfsprekend is.