Stichting ZSL nieuwsbrief november - partners Stichting ZSL
Nard Tieleman levert goede prestatie op Jeugd WK
Scholenprogramma Proef de Zee
Davy Scheffers en Stefan Coppens in het wereld water cafe in Rotterdam
Gratis schaatslessen voor basisscholen in het kader van 800 jaar stadsrechten Middelburg
Daphne van der Vaart: Ambassadeur van de maand november

Deze maand is Daphne onze ambassadeur van de maand.

Dapne is 23 jaar en geboren in Leiden, ze is begonnen met zeilen in de optimist op haar 8e. Op haar 12e kwam ze in de optimisten kernploeg. Toen ze te oud en te groot werd voor de optimist koos ze ervoor om over te stappen naar de Laser 4.7. Erg lang duurde dit niet, want al vrij snel kwalificeerde zij zich voor het traject van het watersportverbond om naar de Jeugd Olympische spelen te gaan in de Byte Klasse. Klik hier voor het volledige interview.

Dutch Wavemakers in Kaapstad

We zijn van start! Vanaf deze week kun je een team DutchWavemakers volgen die tijdens de stop van de Volvo Ocean Race in Kaapstad zijn. Maar wie gaan er nou eigenlijk mee? Even voorstellen: zeilster Charlotte Heijstek, kitesurfster Katja Roose, studente Watermanagement Wyona Boers en team captain Gerd-Jan Poortman. Samen gaan zij ervoor zorgen dat kinderen en studenten van alle onderwijsniveaus enthousiast worden over 'water' en water- en techniek gerelateerde studies, want waterbeheer en techniek is immers de toekomst! Volg onze dutchwavemakers en like onze pagina's op facebook, twitter en instagram!

Nard Tieleman levert goede prestatie op Jeugd WK

Zesde plaats op WK voor Tieleman en partner Van Tilborg

Nard Tieleman kan terugkijken op een geslaagd Jeugd WK trampolinespringen in de categorie 13/14 jaar. De inwoner van Oostburg, die uitkomt voor Forza Gymnastica uit Goes, haalde in Sofia met zijn synchroonpartner Ralph van Tilborg (KDO Apeldoorn) de finale. Daarin eindigden ze in de Bulgaarse hoofdstad op de zesde plaats. Met meer dan 900 deelnemers uit 44 verschillende landen is het WK het meest prestigieuze trampolinetoernooi van de wereld voor jeugd en junioren. Lees hier verder over de andere goede verrichtingen van Nard.

Scholenprogramma Proef de Zee

Het leukste interactieve scholenproject "Proef de Zee" neemt leerlingen uit groep 6 t/m 8 en scholieren in de onderbouw van het voortgezet onderwijs mee in de avonturen van de meest spectaculaire zeilrace ter wereld: de Volvo Ocean Race. Leerlingen lossen de vraagstukken op met behulp van de Nederlandse zeilers in de Volvo Ocean Race! 12 Modules die allemaal of een deel daarvan en op ieder gewenst moment afgenomen kunnen worden. Werkt u op een school of kent u iemand die op een school werkt klik dan hier voor de website van Proef de Zee.

Davy Scheffers en Stefan Coppens in het wereld water cafe in Rotterdam

Onze Dutch Wavemaker ambassadeur Davy Scheffers heeft samen met Stefan Coppers op 25 oktober tijdens de week van ons water golven gemaakt tijdens het Watercafe in Rotterdam, ze hebben de bezoekers in beweging gebracht door ze te laten nadenken over schoon en veilig water! Klik hier voor het complete verslag van deze avond.

Gemeente Middelburg, Rotary Club Middelburg en Schaats- en skeelerclub De Poel bieden, in samenwerking met Stichting Zeeland houdt van Schaatsen, de bovenbouw van de Middelburgse basisscholen van 30 november tot en met 21 december kosteloos schaatsclinics aan op de ijsbaan aan de Markt. Dit alles in het teken van Middelburg 800 jaar en de Rechten van het kind. Om deelname van alle kinderen mogelijk te maken zet de gemeente Middelburg het kindpakket in. De scholen hebben inmiddels enthousiast gereageerd. Lees hier het hele artikel.

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social
Stichting Zeeland Sport & Leisure