Stichting ZSL nieuwsbrief oktober 2017 - ambassadeurs Stichting ZSL
De Volvo Ocean Race is van start!
DEZE KEER
Bodhi Kempen: ambassadeur van de maand oktober!
Geslaagde 'koersdag' tijdens DAM X!
Terugblik: Week van Ons Water
Start Volvo Ocean Race
Bodhi Kempen: ambassadeur van de maand oktober!

Deze maand is Bodhi Kempen ambassadeur van de maand. Free style windsurfer Bodhi is onze laatste aanwinst bij de waterambassadeurs. Hij is nog maar net 13 en bloed fanatiek! Deze maand heeft hij mee gevaren in de European Freestyle Pro Tour tijdens DAM-X. Hij is daar ook gehuldigd als Nederlands Kampioen onder de 17.

Wil je meer weten over Bodhi? In het interview lees je alles over hoe zijn week eruit ziet, wat zijn mooiste prestatie is tot nu toe en wat zijn ambitie is.

Lees het hele interview op: http://bit.ly/2lczCXA!

Geslaagde 'koersdag' tijdens DAM X!

Vrijdag 13 oktober vond de tweede “koersdag” plaats tijdens DAM X op de Brouwersdam in Ouddorp (Zuid-Holland). Voor meer informatie over de winnaars en het verloop van DAM X, aftermovies en nog veel meer, ga dan naar de Facebookpagina van DAM X.

Het was een dynamische middag met een indrukwekkende presentatie van Maria Westerbos over Plastic Soup, een creatieve workshop van Hans Booms van Edenspiekermann.

Onze ambassadeurs enthousiasmeren jongeren om te kiezen voor een studie en een baan in de Topsector Water en daarbij veel mensen in beweging brengen en laten nadenken over hoe belangrijk schoon, voldoende en veilig water is.

Terugblik: Week van Ons Water

Van 18 t/m 25 oktober 2017 was de Week van Ons Water. Het thema was dit najaar ‘extreem weer en wateroverlast’. Wat doe jij als de dijken breken, de grond wegzakt of als het heel hard regent? Tijdens deze week vonden er verschillende leerzame en verrassende activiteiten plaats door heel Nederland, variërend van een festival of expositie tot een spannende waterexcursie.

Onder andere Fay en Mae, Celine en Guido, Daphne en Charlotte, onze watersport ambassadeurs, hebben deze week aandacht gevraagd voor de Week van Ons Water en haar thema. Dit kun je teruglezen op onze Facebookpagina.

Een geslaagde week waarbij er geleerd werd wat je zelf kunt doen om ons water schoon te houden en wateroverlast tegen te gaan!

Start Volvo Ocean Race

Op 22 oktober is de Volvo Ocean Race 2017 – 2018 officieel van start gegaan. De eerste etappe begon in Alicante. De zeilers moeten elf etappes afleggen en doen landen aan als Zuid-Afrika, Australië, China, Brazilië en Amerika. In totaal is de race 83.340 kilometer. De Volvo Ocean Race finisht in Den Haag in juni 2018.

Scholenprogramma
Laat jouw kinderen meevaren met o.a. Team Brunel Sailing tijdens de Volvo Ocean Race en meld je aan voor het GRATIS scholenprogramma 'Proef de Zee'. Hoe stel je een sterk team samen? Wat moet je weten over klimaatveranderingen, het weer en navigeren? Waarom is schoon en veilig water zo belangrijk en wat kun je zelf doen om dat te behouden? Leerlingen van groep 6 t/m 8 uit het basisonderwijs leren op een interactieve manier dit soort vraagstukken op te lossen, samen met de zeilers uit de Volvo Ocean Race! Start nog vandaag!

Naast het ‘Proef de Zee’ scholenprogramma voor basisscholen is er ook een programma voor middelbare scholen.

Kijk voor meer informatie op www.proefdezee.nl of op onze website.

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social
Stichting Zeeland Sport & Leisure