Stichting ZSL: nieuwsbrief augustus 2017 Stichting ZSL
Freestyle windsurfer Bodhi Kempen versterkt World Water Web ambassadeursteam
DEZE KEER
Korte terugblik DAMEN Breskens Sailing Weekend 2017
Charlotte Heijstek: ambassadeur van de maand augustus!
Eredivisie zeilen Veere
World Water Web update: nieuwe ambassadeur Bodhi Kempen
Korte terugblik DAMEN Breskens Sailing Weekend 2017

Afgelopen weekend van 25 t/m 27 augustus vond het DAMEN Breskens Sailing Weekend 2017 plaats. Het was weer een groot succes. Ook de Waterfundag die stichting ZSL samen met DAMEN Breskens Sailing Weekend organiseerde was geslaagd. Daarbij stond de gedachte ‘Junioren zijn de senioren van de toekomst’ centraal. Dit jaar hadden zich 43 kinderen tussen de acht en twaalf jaar oud aangemeld.

Voor meer foto’s van de Waterfundag en alle andere activiteiten klik hier
Klik hier voor het PZC artikel inclusief filmpje.

Tekst: PZC
Foto: Jan H. Bos

Charlotte Heijstek: ambassadeur van de maand augustus!

Deze maand is zeilster Charlotte Heijstek ambassadeur van de maand. Dit jaar besloot ze de overstap te maken van de 49erFX naar de grote boten. Komende jaren wil zij dan ook tijd investeren om ervaring op te doen in het offshore circuit. Charlotte houdt van de fysieke uitdaging en de extreme condities waar je in deze sport mee om moet zien te gaan.

Augustus stond voor haar in het teken het WK Fareast 28r en de Flevorace. Goed om haar eens beter te leren kennen.

Lees het hele interview op http://bit.ly/2wQ0mPB

Eredivisie zeilen Veere

Op  1, 2 en 3 september strijden 18 teams uit heel Nederland op het Veerse meer tegen elkaar tijdens de vierde ronde in de Eredivisie zeilen.  Onder andere onze waterambassadeur Finn Kribbe is een van de deelnemers. De Eredivisie zeilen is ook voor het publiek een ideaal evenement om te bekijken. De wedstrijden zijn kort en overzichtelijk, maximaal 20 minuten en van boven naar beneden. Kom eens een kijkje nemen! Kijk op www.eredivisiezeilen.nl voor het gehele programma.

Stichting ZSL verzorgt bij dit event diverse side events. Op 1 september is het ‘Living Water Lab’ te vinden op onder andere basisschool de Wegwijzer in Veere. Op 2 september kunnen senioren een tochtje varen met een elektrische sloep om zo de sfeer op het water en in de wedstrijden te proeven. In het kader van de stimuleringsbijdrage gezondheidstoerisme die ZSL heeft mogen ontvangen van de gemeente Veere, maakt ZSL het Eredivisie zeilen voor iedereen bereikbaar en toegankelijk. Met duurzame elektrische sloepen worden verschillende vaartochten over het Veersemeer georganiseerd voor o.a. mensen met een beperking. Maar ook bewoners, toeristen of passanten die het evenement van dichtbij willen beleven kunnen instappen aan boord van één van de sloepen. Chris Koole zal aansluitend een rondje over de markt maken en vertellen over de rijke historie van Veere. Rotary club Walcheren biedt een helpende hand en levert vrijwilligers en verzorgt ook het vervoer.

Foto: Jasper van Staveren

World Water Web update: nieuwe ambassadeur Bodhi Kempen

Freestyle windsurfer Bodhi Kempen versterkt het World Water Web ambassadeursteam van Stichting ZSL. ZSL verheugt zich op deze mooie samenwerking.

Bodhi: “Surfen is mijn grote passie! Mijn droom is om wereldkampioen te worden en zoveel mogelijk te kunnen surfen. Als ik klaar ben met school (H.A.V.O. Isaac Beeckman Academie in Kapelle) dan wil ik de wereld over en alle mooie surfspots ontdekken. Als het niet waait ga ik graag skaten, snowboarden, mountainbiken, fitnessen en ook chillen doe ik graag."

Stichting ZSL gaat Bodhi volgen in zijn weg naar de top en hem waar nodig ondersteunen.

Wil je meer weten over Bodhi? Bekijk dan zijn profiel op onze website óf like zijn Facebookpagina

Houd onze website en Facebookpagina goed in de gaten, binnenkort worden er meer nieuwe ambassadeurs bekend gemaakt!

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social
Stichting Zeeland Sport & Leisure