Stichting ZSL nieuwsbrief: juli 2017 - partners Stichting ZSL
DEZE KEER
Terugblik BeNe Ladies Tour 2017
Terugblik Oosterscheldetocht
Daniel de Jonge: ambassadeur van de maand juli!
DAMEN Breskens Sailing Weekend 2017: Waterfun jeugddag
Terugblik BeNe Ladies Tour 2017

Marianne Vos heeft voor het eerst in haar carrière de BeNe Ladies Tour gewonnen. In de afsluitende rit van en naar het Belgische Zelzate kwam het klassement van Vos niet meer in de problemen en wist ze zelfs nog de slotetappe op haar naam te schrijven.

In de proloog in Vlissingen zag het er nog slecht uit voor Vos. Toen verspeelde ze veel tijd door een valpartij op de boulevard. In de eerste etappe van Vlissingen naar Philippine haalde ze haar gram door samen met de Britse Alice Barnes weg te rijden uit het peloton. Uiteindelijk was het Barnes die het zegegebaar mocht maken, maar Vos deed goede zaken voor het klassement. Dat maakte de favoriete zaterdag nog eens duidelijker door de tijdrit op overtuigende wijze te winnen. Haar grootste concurrent Barnes verloor een halve minuut. Daardoor nam Vos het heft in handen.

ZSL ambassadeur Lindy van Anrooij sloot de ronde af op de 47ste plaats. Ze werd negentiende in het jeugdklassement.

Terugblik Oosterscheldetocht

Wietse Beerens en Simone de Rijcke zwommen zaterdagmiddag de rest van het veld op grote achterstand tijdens de Oosterscheldetocht. Na ruim twee uur zwemmen kwam Beerens een tiental meters voor De Rijcke als eerste onder finishboog in Yerseke door. Beide zwemmers stonden na afloop echter met een hoofdprijs. De Tilburger Beerens was de beste bij de mannen, de Hulsterse De Rijcke bij de vrouwen.

De Oosterschelde oversteek kende een deelnemersveld van 135 zwemmers, waarvan 27 wedstrijdzwemmers. Het evenement geldt als voorbereiding voor de Scheldebeker van 2019. Bij de Scheldebeker wordt de Westerschelde overgestoken.

Bekijk hier een interview van Omroep Zeeland met het winnende tweetal.

Foto: Rudy Boogert

Daniel de Jonge: ambassadeur van de maand juli!

Deze maand is de 17 jarige tennisser Daniel de Jonge ambassadeur van de maand. Juli is een drukke maand voor hem met veel toernooien. Onlangs haalde hij zijn VWO diploma. In dit interview lees je wat hij nu gaat doen, welke ambities hij heeft, wie zijn grote voorbeeld is en op welke ondergrond hij het liefste speelt. Lees hier het hele interview.

Daarnaast kun je Daniel de Jonge via Talentboek helpen zijn droom waar te maken. Om zijn doelstellingen te behalen, heeft hij besloten om de grote stap te maken naar een internationale tennisacademy in Duitsland waar hij kan trainen op hoog niveau. Alle trainingen zijn inbegrepen, zowel tennis, fysiek als mentaal en de toernooibegeleiding. Echter is tennis helaas een dure sport. Het kost veel geld om daar een heel jaar te verblijven, te trainen en te reizen naar toernooien.

Daniel: "Daarom heb ik jullie hulp nodig! Zouden jullie mij willen helpen om mijn dromen waar te kunnen maken? Steun mij dan alsjeblieft, zij het voor 5 of voor 500 euro, met alles ben ik superblij!"

Momenteel zit Daniel op 49% van zijn donatiedoel. Help jij hem richting de 100%? Ondersteun Daniel op zijn Talentboekpagina

DAMEN Breskens Sailing Weekend 2017: Waterfun jeugddag

Het DAMEN Breskens Sailing Weekend is één van de twee buitenduinse evenementen voor zeegaande wedstrijd- en toerjachten in Nederland, georganiseerd door Stichting Breskens Sailing.

Waterfun jeugddag
Ben jij tussen de 8-12 jaar en wil je meer weten over watersport? Dan kun jij je hier inschrijven voor de WATERFUN BELEVENIS tijdens het DAMEN Breskens Sailing Weekend! Tijdens deze belevenis kun je kiezen uit meezeilen op een grote boot, zelf zeilen in een optimist en meedoen aan het Watersport Funprogramma (Kanoën/Suppen)! Na afloop ontvang je een heus watersport certificaat! Voor meer informatie en het gehele programma klik hier.

OFFICIAL PARTNERS

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social