Ambassadeurs van de maand varen in Bermuda en nog veel meer! Stichting ZSL
Ambassadeurs van de maand varen in Bermuda en nog veel meer!
DEZE KEER
Rex & Quint, Fay & Mae: ambassadeurs van de maand juni
We Are Water
DAMEN Breskens Sailing Weekend
BeNe Ladies Tour
Oosterschelde zwemtocht 22 juli
Stimuleringsprijs voor Stichting ZSL
Rex & Quint, Fay & Mae: ambassadeurs van de maand juni

Zeilers Rex & Quint en Fay & Mae zijn onze ambassadeurs van de maand juni. Deze maand waren zij in Bermuda waar zij mee mochten doen aan de America’s Cup Endeauvour Hobie Regatta. Rex & Quint en Fay & Mae mochten tussen de wedstrijden van de officiële America’s Cup door varen. Een prachtige ervaring! Lees meer in dit artikel van de Telegraaf.

Stichting ZSL heeft een interview met hen afgenomen waarin je alles leest over hoe lang ze al zeilen, hoe het hun gelukt is zich te kwalificeren voor de America’s Cup en hoe ze zich hebben voorbereid. Klik hier voor het gehele interview.

Daarnaast is er ook een promo filmpje van Rex & Quint en Fay & Mae te zien op het Facebook account van de Dutch America’s Cup Endeavour Youth Teams, klik daarvoor hier

We Are Water

Gastlessen We Are Water
Verschillende duo’s bestaande uit watersporters en studenten van de Topsector Water vervullen binnen het programma We Are Water de rol van waterambassadeurs. Zij geven onder andere gastlessen rondom verschillende zelfgekozen thema’s betreffende waterbewustzijn. Er zijn al verschillende duo’s geweest die gastlessen hebben gegeven aan middelbare scholieren, zoals windsurfer Rick Jendrusch en student Watermanagement Sam de Roover. De gastlessen worden met veel enthousiasme ontvangen. Na de presentatie gaan de duo’s met de klas aan de slag binnen het gekozen thema omtrent waterbewustzijn. Houd onze website in de gaten voor meer informatie.

Living Water Lab
Al meer dan 200 kinderen van basisscholen uit Zeeland hebben al kennis mogen maken met een workshop natuurkunde en techniek rondom het thema water. De kinderen voeren in het speciaal daarvoor ingerichte mobiele Living Water Lab water-gerelateerde proefjes  uit. Het waterlaboratorium wordt verzorgd door Sailservice en biedt de kinderen de kans om meer te weten te komen over de mogelijkheden van water. Daarnaast krijgen kinderen een presentatie en educatief filmpje te zien waardoor zij bewust worden over de Plastic Soup en hoe ze dat zelf kunnen voorkomen. Deze presentatie wordt gegeven in samenwerking met de Plastic Soup Foundation. In het najaar zal het Living Water Lab verder worden georganiseerd, onder andere tijdens de Jeugddag van de Eredivisie Zeilen in Veere.

DAMEN Breskens Sailing Weekend

Het DAMEN Breskens Sailing Weekend is één van de twee buitenduinse evenementen voor zeegaande wedstrijd- en toerjachten in Nederland, georganiseerd door de Stichting Breskens Sailing. Klik hier voor meer informatie over het DAMEN Breskens Sailing Weekend 2017.

Jeugddag
Ook de jonge jeugd krijgt alle aandacht om kennis te maken met het zeilen. Jongeren zijn de senior watersporters van de toekomst, zeker in een waterrijke provincie als Zeeland. Tijdens het DAMEN Breskens Sailing Weekend 2017 leert de jeugd alles over varen en gaan we proefjes doen in het Waterlab. Vaar deze dag zelf in een optimist (klein zeilbootje), stap in een kano of stap aan boord van een groot zeiljacht. Deelname is gratis, we vragen alleen een vrijwillige bijdrage voor de Plastic Soup Foundation. Doe jij ook mee? Meld je hier dan snel aan, want vol=vol.

BeNe Ladies Tour

De vierde editie van de BeNe Ladies tour vindt plaats van 13 t/m 16 juli 2017. De combinatie van sport, toerisme en culinaire lekkernijen bezorgen dit project een breed draagvlak waar ook de bedrijfswereld graag de tanden in zet.

Speciaal voor deze editie is er een VIP arrangement opgesteld. Vind hier meer informatie over het VIP arrangement en de wijze van opgeven!

Oosterschelde zwemtocht 22 juli

Zo’n 160 zwemmers steken op zaterdag 22 juli 2017 de Oosterschelde over. Een zwemtocht van 8,5 km van Strijenham naar Yerseke. De oversteek is een initiatief van Jan Boonman die in 2015 deze zwemtocht voor de eerste keer organiseerde. De zwemtocht is gekwalificeerd als dé tocht van 2017 in het kader van “Op weg naar de Scheldebeker 2019”.

De start is om 13:30 uur nabij het haventje van Strijenham op Tholen. De snelle zwemmers (minstens 3,6 km/uur) starten 30 minuten later. De aankomst van de eerste zwemmer wordt verwacht rond 16.00 uur op het strandje van Yerseke. Op de facebookpagina Zwemtocht-Kattendijke-Wemeldinge wordt alle actuele informatie over de tocht gedeeld. Kijk op www.scheldebeker.nl voor meer info over de stichting Scheldebeker.

Stimuleringsprijs voor Stichting ZSL

Tilly Stroo heeft namens Stichting ZSL een award in ontvangst genomen tijdens Santé Veere. In Oostkapelle werden awards uitgereikt aan kansrijke voorbeeldprojecten. Stichting ZSL won deze o.a. vanwege haar programma tijdens Eredivisie Zeilen met als thema: Veere Vitaal. Zo zal er in 2017 weer een jeugdprogramma zijn en is er een kennismakingsprogramma met de zeilsport voor mensen met een beperking.

Houd onze website en social media kanalen in de gaten voor dit mooie programma. Eredivisie Zeilen is van 1-3 september 2017 in Veere!

OFFICIAL PARTNERS

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social