Nieuwsbrief Stichting ZSL: mei 2017 Stichting ZSL
Nieuwsbrief Stichting ZSL: mei 2017
DEZE KEER
Nard Tieleman: ambassadeur van de maand mei!
De week van ons water 2017
FilmSportz documentaire: De zachte weg
Nieuwe talenten versterken Team ZSL
Eredivisie Zeilen 2017 van start!
BeNe Ladies Tour 2017
Nard Tieleman: ambassadeur van de maand mei!

Trampoline springer Nard Tieleman is ambassadeur van de maand mei. In juni wil hij pieken op het NK in Ahoy Rotterdam en zijn nationale titel verdedigen. Zo werd hij al vijf jaar op rij Nederlands kampioen op dubbele mini trampoline (DMT). De afgelopen maand presteerde hij erg goed op de kwalificatiewedstrijden. Hierdoor is hij al zeker van deelname aan het NK. Op lange termijn hoopt Nard ook bij de senioren Nederlands kampioen op de trampoline te worden en deel te nemen aan EK's, WK's en de Olympische Spelen van 2024!

In dit interview lees je o.a. hoe zijn week eruit ziet, welke sport hij had beoefend als hij niet was gaan trampoline springen en wat zijn grote droom is.

Het interview met Nard is hier te lezen.

Maar, Nard kan kan jouw hulp goed gebruiken! Nard: "Om mij op dat niveau voor te bereiden moet ik veel trainen en reis ik veel. Zo train ik niet alleen in Goes, maar bijvoorbeeld ook in Den Bosch, Alkmaar of zelfs Heerenveen. Ook ga ik naar internationale wedstrijden om mij te meten met de wereldtop. Maar dit alles kan ik niet alleen, daar heb ik uw hulp bij nodig. Ik geloof in mijn dromen, u ook?"

Ga nu naar de Talentboekpagina van Nard en steun hem!

De week van ons water 2017

Dinsdag 16 en woensdag 17 mei namen ongeveer 150 leerlingen van basisschool de Kamperschouw uit Kamperland, basisschool het Stelleplankier uit Colijnsplaat en de Bisschop Ernst school uit Goes deel aan de Week van Ons Water. De kinderen gingen aan de slag met watergerelateerde proefjes in het ‘living waterlab’ van Sailservice en leerden spelende wijs hoe belangrijk schoon en veilig (kraan)water is. Het tweede deel van het programma bestond uit een presentatie over de Plastic Soup Foundation. Hier werd vooral bedacht hoe iedereen mee kan helpen aan een schonere zee. Ook waren WE ARE WATER ambassadeurs Finn Kribbe en Muìrgen de Munck aanwezig om hun verhaal te vertellen waarom zij (schoon) water zo belangrijk vinden.

Naast dit interactieve scholenprogramma, zijn de WE ARE WATER ambassadeurs ook langs scholen gegaan voor het verzorgen van gastcolleges. Als water-topsporters weten zij alles van water en waterveiligheid. Ons Water nam een interview af met Rick en Daphne.
Het interview met Rick en Daphne is hier te lezen.

Het waren erg leuke, maar zeker ook leerzame dagen!

Foto: Elfi Brouwers

Mede mogelijk gemaakt door:
Gemeente Noord-Beveland, Gemeente GoesSailserviceEvides WaterbedrijfPlastic Soup FoundationMilieu Educatie Centrum De BevelandenRick Jendrusch (H-120)Daphne van der VaartMuirgen de Munck, Finn Kribbe en Stichting ZSL

FilmSportz documentaire: De zachte weg

Een korte FilmSportz documentaire De zachte weg. Een documentaire die gaat over judoka Chantal Walhout. Chantal is diverse keren Nederlands kampioen geweest bij de jeugd, maar door een blessure staat zij nu al een aantal jaar aan de kant. Bekijk nu het verhaal van Chantal.

Bekijk hier de documentaire door: Bo van Scheyen

De documentaire werd mede mogelijk gemaakt door:

Nieuwe talenten versterken Team ZSL

De twee Nederlandse Youth America's Cup Endeavour Teams versterken Team ZSL. Fay van Houwelingen (13) en Mae van Noordennen (13) vormen sinds de zomer van 2016 samen een zeilteam. Hun eerste wedstrijd samen was de Dutch Dragoon Cup 2016. Hier werden zij vijfde. Rex (13) en Quint (11) Caminada zijn broers en hebben allebei een aantal jaren in de Optimist gezeild. Een half jaar geleden zijn zij samen overgestapt naar de catamaran. Na drie weekenden catamaranzeilen werden zij overall tweede tijdens de Dutch Dragoon Cup.

Fay, Mae, Rex en Quint zijn als 2e van de 16 internationale teams geselecteerd om mee te doen aan de America's Cup Endeavour Hobie races op het eiland Bermuda. Dit is echt een 'once in a lifetime experience' en een grote zeilervaring voor beide teams. Ze varen wedstrijden in een internationaal veld en krijgen de mogelijkheid om verschillende wereldberoemde zeilers van de America's Cup teams te ontmoeten en van hen te leren. Op 24 juni 2017 varen zij tijdens halftime van de finale van de America's Cup onze. Dit wordt gevolgd door de America's Cup TV-camera's en duizenden toeschouwers.

Het doel van Fay en Mae: een top 3-notering en het beste meidenteam worden. Rex en Quint gaan voor de eerste plaats. Maar om deze dromen te verwezenlijken hebben zij jouw hulp nodig! Zij zullen onze tickets naar en het verblijf op Bermuda zelf moeten bekostigen. "Wij willen de kans die wij hebben gekregen om tijdens de meeste prestigieuze zeilrace in de wereld te varen tussen de 'Formule 1' van de zeiljachten, met beide handen aangrijpen." Je kan beide teams enorm helpen door te doneren op hun Talentboekpagina!

Check hier een filmpje speciaal gemaakt van deze jonge topzeilers!

Talentboekpagina Fay & Mae
Talentboekpagina Rex & Quint

Eredivisie Zeilen 2017 van start!

Vrijdag 12 mei is de eerste speelronde van de Eredivisie Zeilen 2017 van start gegaan op het Weerwater in Almere. Achttien optimaal voorbereide watersportverenigingen strijden, over vijfspeelrondes, voor het landskampioenschap van het seizoen 2017. De landskampioen plaatst zich uiteindelijk automatisch voor de Champions League Sailing in 2018. Een speelronde duurt drie dagen.

Ook in 2017 zijn er weer twee Zeeuwse teams van de partij, namelijk het eredivisieteam van WV Breskens en WSV Wolphaartsdijk. ZSL ambassadeur Finn Kribbe zal uitkomen voor WV Breskens en Daphne van der Vaart voor KWV De Kaag.

Ook keert het eredivisie zeilen in 2017 terug in Zeeland. Op 1, 2 en 3 september is er weer een speelronde op het Veerse Meer, dicht bij de stad Veere.

Klik hier voor meer informatie!

BeNe Ladies Tour 2017

De vierde editie van de BeNe Ladies tour vindt plaats van 13 t/m 16 juli 2017. De combinatie van sport, toerisme en culinaire lekkernijen bezorgen dit project een breed draagvlak waar ook de bedrijfswereld graag zijn tanden in zet. De wedstrijd kent enkele grondige veranderingen tegenover de drie vorige edities. De wedstrijd wordt opgewaardeerd naar het 2-1 statuut binnen de UCI wat de kwaliteit en het aanzien van deze rittenwedstrijd moet verhogen. Bovendien werd de wedstrijd uitgebreid naar vier dagen. De start van dit hoogstaand wielerevenement voor vrouwen elite zal plaatsvinden in Vlissingen. Op donderdagavond 13 juli wordt de proloog gereden op de boulevard van de Zeeuwse kustplaats. Vlissingen koestert de intentie om minstens drie jaar de samenwerking aan te gaan met de organisatie van de BeNe Ladies Tour.

Op vrijdag 14 juli gaat het van Vlissingen naar Philippine. Opmerkelijk daarbij is dat de hele karavaan door de Westerscheldetunnel zal rijden. Een bijzondere rit door deze 6,6 kilometer lange tunnel met hellingen van 4,5% en een diepste punt op 60 meter beneden NAP. Een flinke uitdaging!

De twee slotdagen worden op Belgisch grondgebied gerreden. Op zaterdag 15 juli staat er een korte rit én een avondtijdrit op het programma in Sint-Laureins, op zondag 16 juli wordt de slotrit gerreden in Zelzate. Daarnaast is er ook een VIP arrangement, houdt daarvoor onze website www.stichtingzsl.nl in de gaten voor meer informatie.

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social
Stichting Zeeland Sport & Leisure