Nieuwsbrief Stichting ZSL: april 2017 Stichting ZSL
Nieuwsbrief Stichting ZSL: april 2017
DEZE KEER
ENGIE Services schenkt Jarno Mobach het Brand Your Talent pakket!
Finn Kribbe: ambassadeur van de maand april!
Tennisser Daniel de Jonge versterkt team ZSL en tekent 2-jarig contract
Online première: Filmsportz documentaire 'Race Talks'
Eerste gastcollege We Are Water!
Tweede zweminstuif van het sportimpuls project Vlissingen in en aan het water
ENGIE Services schenkt Jarno Mobach het Brand Your Talent pakket!

In 2016 won ZSL ambassadeur Jarno Mobach de Zeeland Seaports Stimulerings- en aanmoedigingsprijs. Daarnaast ontving hij ook van ZSL partner ENGIE Services het Brand Your Talent pakket. Met ‘Brand Your Talent’ helpen wij sporters de basis te leggen voor het creëren van een eigen stijl en identiteit. Jarno ontving uit handen van Maurice Baart (ENGIE Services) de cheque. Daarnaast vond de eerste brainstorm plaats met Thee & Typografie. De komende weken zullen de logo's ontworpen worden. Nog even geduld dus.

Maurice Baart: "Vorig jaar won je de Zeeland Seaport stimulerings- en aanmoedigingsprijs. Als opvolger daarvan om je talenten nog meer op te kaart te kunnen zetten, wil ik je namens ENGIE Services het Brand Your Talent pakket aanbieden. Een mooi programma om jezelf in de schijnwerpers te zetten."

Jarno: "Ik ben er heel erg blij mee. Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden en het eindresultaat! Dank je wel ENGIE!"

Finn Kribbe: ambassadeur van de maand april!

Deze maand is zeiler Finn Kribbe ambassadeur van de maand. Stichting ZSL heeft daarom een interview met hem afgenomen. Finn Kribbe staat nu voor een nieuwe uitdaging: het zeil- en wedstrijdseizoen gaat beginnen. Deze maand is hij dan ook elk weekend op het water te vinden. Zo staan er een aantal wedstrijden en trainingsweekenden op het programma.

Finn wordt dit jaar 15 jaar. Dat betekent dat hij voor een nieuwe boot moet gaan kiezen. Wil je weten aan welke boot hij op dit moment zit te denken? Lees dan snel het interview wat wij met hem hebben afgenomen. Ook lees je hoeveel wedstrijden hij vaart in een jaar en hoe hij ooit begonnen is.

Het interview met Finn is hier te lezen.

Maar Finn kan jouw hulp goed gebruiken! Hij heeft namelijk een nieuwe zeilboot nodig. Je kan hem op verschillende manieren helpen: Zo is Finn een samenwerking aangegaan met Jan Willem Hament. Hament heeft speciaal voor Finn een knip- en kleurplaat gemaakt en deze kan jij kopen! Deze unieke tekening kost €2,50. Dit geld gaat volledig naar de nieuwe boot van Finn. De knip- en kleurplaat is momenteel te koop bij:
- de KoperenTuin in Goes;
- Boateak in Wemelding;
- De Zuidschor in Wolphaartsdijk;
- Immo Scaldis Vakantiehuizen in Cadzand.

Daarnaast kun je Finn ondersteunen via Talentboek. Ga nu naar zijn Talentboek pagina en doneer!

Tennisser Daniel de Jonge versterkt team ZSL en tekent 2-jarig contract

De 17-jarige tennisser Daniel de Jonge versterkt het ambassadeursteam van Stichting ZSL. Daniel heeft onlangs op ons kantoor bij DGA Vlissingen zijn contract getekend dat hem voor twee jaar aan Stichting ZSL verbindt. ZSL verheugt zich op deze mooie samenwerking.

Daniel: “Mijn allergrootste passie is tennis. Dit is dan ook wat ik het liefste doe. Dit jaar doe ik eindexamen Gymnasium en na het behalen van mijn diploma wil ik eindelijk fulltime gaan tennissen. Binnen 4 jaar wil ik in de top 100 van de wereld staan, het ABN AMRO tennistoernooi in Rotterdam winnen en uiteindelijk de Grand Slams als geplaatste speler spelen. "

Stichting ZSL gaat Daniel volgen in zijn weg naar de top en hem waar nodig ondersteunen.

Wil je meer weten over Daniel?
Bekijk dan zijn profiel op onze website.
óf like zijn Facebookpagina

Online première: Filmsportz documentaire 'Race Talks'

Een korte documentaire over ZSL ambassadeur Lorenzo Stolk. Lorenzo werd in 2015 wereldkampioen Indoor karten. Hoe is het om aan de top mee te draaien? Wat is er voor nodig? Wat is zijn drijfveer en ambitie om in deze sport bij de beste van de wereld te willen horen? In 2016 wil hij zijn titel prolongeren en tevens een gooi doen naar de wereldtitel op de buitenbaan. Wat is er voor nodig in aanloop naar deze titels?

Bekijk hier de documentaire van Kees Vermeer.

De documentaire werd mede mogelijk gemaakt door:

Eerste gastcollege We Are Water!

Maandag 3 april was het zo ver! Het eerste gastcollege werd gegeven door onze ambassadeurs Charlotte Heijstek (zeilen) en Daan Poppema (Student Water Engineering en Management aan de Universiteit van Twente). Zij beten het spits af en waren met hun gastles namens 'We Are Water' onderdeel van de lustrumweek van het Segbroek college in Den Haag. Het thema van het gastcollege was waterbewustzijn.

Zo hebben Charlotte en Daan het over de Nederlandse delta gehad. Ook hebben zij iedereen ervan bewust gemaakt hoe ver je huis daadwerkelijk onder water komt te staan als het water Nederland binnenkomt en wat we kunnen doen om dit te voorkomen of wat we kunnen doen als het zover is. De komende maanden zullen ook andere watersportambassadeurs en studenten gastcolleges gaan verzorgen op middelbare scholen door heel Nederland.

Tweede zweminstuif van het sportimpuls project Vlissingen in en aan het water

Op donderdag 30 maart hebben basisschoolleerlingen van OBS De Branding deelgenomen aan de tweede zweminstuif van het sportimpulsproject: Vlissingen aan en in het water.

In het project werkt Stichting ZSL nauw samen met Bewegingsplein Westduin, de Van Dixhoornbrigade, Z&PC De Zeeuwse Kust, basisscholen uit Vlissingen en de gemeente Vlissingen. In Vlissingen heeft 10% van de jeugd uit groep 8 geen zwemdiploma. Eén van de doelen van het project is dit percentage naar beneden te krijgen. Kinderen zonder diploma worden in de gelegenheid gesteld om via deze sportimpuls hun diploma te behalen. Tweede doel van het project is om de kinderen kennis te laten maken met de zwemsport. Na een grote instuif onder schooltijd gaan de kinderen zes weken zwemmen bij de Van Dixhoornbrigade en vervolgens zes weken bij Z&PC De Zeeuwse Kust (DZK). Kinderen kunnen zo dus op een eenvoudige en speelse kennismaken met de zwemverenigingen.

Kortom, samen met deze partners dragen we bij aan een gezonde leefstijl en stimuleren we sporten, bewegen en de zwemveiligheid.

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social
Stichting Zeeland Sport & Leisure