Nieuwsbrief Stichting ZSL: februari 2017 Stichting ZSL
Nieuwsbrief Stichting ZSL: februari 2017
DEZE KEER
Terugblik kick-off sportimpuls met Maarten van der Weijden
Ambassadeur van de maand Niels Mesu (incl. interview)
Brand Your Talent Tim Pleijte & WEA
Interview Finn & SailForce
Talentboekdoel Davy Scheffers
Terugblik kick-off sportimpuls met Maarten van der Weijden

De officiële kick-off van het sportimpulsproject: "Vlissingen in en aan het water" was een groot succes. Op 27 januari gaf Olympische medaille winnaar Maarten van der Weijden het startschot in het Vrijburgbad in Vlissingen. Hij gaf zwemles aan kinderen van Archipelschool De Omnibus. De kinderen genoten van deze unieke ervaring. Na de zwemles gaf Maarten van der Weijden samen met Jaap Keijmel een interactieve inspiratiesessie over het belang van kunnen zwemmen om veilig op te kunnen groeien in een waterrijke omgeving als Zeeland. De dag werd afgesloten met een gezonde lunch.

Na de kick-off zullen nieuwe momenten volgen waar scholen in Vlissingen aan kunnen deelnemen. Het doel van het project is dat na afloop 800 kinderen kennis hebben gemaakt met de zwemsport. Kinderen hebben dan hun zwemdiploma gehaald en zijn misschien ook lid geworden van de zwemvereniging.

Sportimpuls Vlissingen in en aan het water is een project in samenwerking met Bewegingsplein Westduin, Maarten van der Weijden, Z&PC De Zeeuwse Kust, Reddingsbrigade Middelburg – van Dixhoornbrigade, KNZB, Gemeente Vlissingen.

Wij willen bovenstaande personen en partijen enorm bedanken voor hun bijdrage. Zonder jullie was deze geslaagde kick-off niet mogelijk!

[Foto door: Elfi Brouwers]

Ambassadeur van de maand Niels Mesu (incl. interview)

Deze maand is marathonschaatser Niels Mesu ambassadeur van de maand. Stichting ZSL heeft daarom een interview met hem afgenomen. Voor Niels Mesu stond deze maand vooral in het teken van de alternatieve Elfstedentocht. Vorig jaar wist hij deze na een zwaar jaar te winnen. Een jaar daarvoor was het zijn broer Erwin die de bijzondere wedstrijd op zijn naam schreef.

In het interview lees je alles over de grote droom van Niels: de echte Elfstedentocht winnen. Daarnaast kom je erachter welke sport Niels had beoefend als hij niet was gaan schaatsen en waar hij absoluut niet zonder kan.

Voor het gehele interview met ambassadeur van de maand Niels Mesu: [Klik hier].

Brand Your Talent Tim Pleijte & WEA

WEA Accountants & Adviseurs heeft Tim Pleijte het Brand Your Talent pakket cadeau gegeven. Johan Matthijsen van WEA Accountants & Adviseurs: "Wij zijn heel erg blij met de samenwerking met Tim. Tim houdt ons altijd op de hoogte van zijn activiteiten, is erg betrokken bij het bedrijf en doet veel op social media. Hij is een top ambassadeur".

Eind november is er een eerste brainstorm sessie geweest met Tim Pleijte en ZSL partner WEA Accountants & adviseurs, waarna er is gestart met de ontwikkeling van het nieuwe 'brand'. Vanochtend heeft Thee & Typografie het nieuwe Brand Your Talent logo bekendgemaakt. Zowel Tim Pleijte als WEA Accounts & Adviseurs zijn erg blij met de uitkomst. "Dit hadden wij niet verwacht, fantastisch".

Tim kan niet wachten om zijn eigen logo te gaan gebruiken. Houd dan ook zijn social media kanalen in de gaten voor meer nieuws & foto's met het logo.

Tim & WEA Accountants & Adviseurs van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe brand! Thee & Typografie enorm bedankt voor dit te gekke ontwerp!

Interview Finn & SailForce

Eind oktober konden wij het al melden op onze website en social media kanalen, SailForce is de nieuwe sponsor van ZSL ambassadeur Finn Kribbe. In de nieuwsbrief van oktober deden wij een oproep om Finn te ondersteunen via Talentboek. Marco van Dijke van SailForce zag deze oproep en was zo enthousiast dat hij een grote donatie deed op het donatiedoel van Finn. Een enorm mooi verhaal wat aandacht verdient! In dit interview lees je over de samenwerking tussen Finn en SailForce.

Het interview met Finn & SailForce lees je op de pagina [Klik hier].

Finn is nog steeds hard op zoek naar nieuwe donateurs & sponsoren! Je kan hem ondersteunen op Talentboek. Ga nu naar de Talentboekpagina van Finn & doneer!

Talentboekdoel Davy Scheffers

De afgelopen jaren reist ZSL ambassadeur Davy Scheffers de hele wereld rond voor de beoefening van zijn sport: freestyle windsurfen. Davy heeft al veel belangrijke internationale wedstrijden gewonnen. Zo werd hij al eens Europees Kampioen freestyle. Davy zal zich de komende jaren nog vooral focussen op het deelnemen van alle internationale wedstrijden. Maar daarnaast wil hij ook alvast van start gaan met zijn eigen Davy Scheffers windsurf academy!

Davy: “Ik geef les aan talenten en beginnelingen, tussen de tien en zestien jaar oud. Trucs leren, klaarstomen voor wedstrijden. Met mijn jarenlange ervaring kan ik hen natuurlijk wel wat bijbrengen.”

Help Davy Scheffers zijn droom en passie te combineren en realiseren.

Ga nu naar zijn Talenboekpagina & doneer!

OFFICIAL PARTNERS

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social