Nieuwsbrief Stichting ZSL: januari 2017 Stichting ZSL
Vooruitblik: Kick-off sportimpuls Vlissingen
Help Daphne naar de Olympische Spelen
Terugblik: Evenementen december

In december 2016 stonden er weer twee bijzondere evenementen op het programma. Hieronder volgt een korte terugblik.

Kick-off sportimpuls Middelburg
December 2016 was een mooie maand met succesvolle evenementen! De schaatsbaan in Middelburg was 9 december het toneel voor de kick-off van het sportimpulsproject: ‘‘Plezier en vertier in Nieuw-Middelburg en Dauwendaele’. Wethouder Beekman zorgde voor de officiële kick-off van de sportimpuls door de dikte van het ijs te testen. Jorg Radstake van het NOC*NSF en Jaap Keijmel van ZSL verzorgde een inspiratiesessie in de schaatstent bij de ijsbaan. De gehele sportimpuls staat in het teken van schaatsen en skeeleren.

Wil je meer weten over het sportimpulsproject? [Klik hier].

Zeeuwse Schaatsdag

De Zeeuwse Schaatsdag was een groot succes, mede dankzij HR Innovations Group Systems & Tools.  Op 17 december 2016, was dag 3 van de schaats marathonvierdaagse in Breda. Herman Kruis, directeur van het Johan Cruijff College, gaf een presentatie voor het zakelijk netwerk van ZSL, judo talent Youssra Hider, bokstalent Chantal Heijnen en de schaatstalenten Kayo Vos en Olav Kooij werden geïnterviewd waarna de schaatsmarathon van start ging.

Wethouder Paul de Beer (Sport & Duurzaamheid) gaf het startschot bij de Topdivisie heren. In deze klasse deden ook ZSL ambassadeurs Niels en Erwin Mesu mee. Niels werd zaterdag nog vierde, maar wist uiteindelijk de vierdaagse te winnen!

Voor velen van onze partners en relaties was het een unieke beleving. Mooie verbindingen zijn gemaakt en gesprekken worden ingepland om de woorden kracht bij te zetten.

Ambassadeur van de maand: Daphne van der Vaart

Iedere maand wordt een sporter van ZSL in de schijnwerpers gezet bij het item: ambassadeur van de maand. Zeilster Daphne van der Vaart is onze ambassadeur van de maand januari. In 2010 heeft Daphne meegedaan aan de Jeugd Olympische Spelen en nu is zij hard op weg om hopelijk in Tokio 2020 haar klasse te mogen laten zien. Deze maand daarom extra aandacht voor Daphne op onze social media kanalen.

Wil je meer weten over onze ambassadeur van de maand? Lees dan het interview dat wij met Daphne hebben afgenomen. In het interview lees je o.a. hoe haar dag eruit ziet, hoe zij de jeugd Olympische Spelen ervaren heeft en hoe zij omgaat met tegenslag. [Klik hier].

Bring in the Dutch

In samenwerking met Topsector Water, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ministerie van Infrastructuur en Milieu en de HZ University of Applied Sciences krijgt het project Bring in the Dutch steeds meer vorm. Watersportambassadeurs en de ambassadeurs Topsector Water kwamen samen op 16 december. De sporters en studenten gaan met elkaar werken aan een meer waterbewuste wereld door het delen van kennis en ervaringen!

Bekijk de presentatie van Gerd-Jan Poortman (Volvo Ocean Race) terug op de Facebookpagina van Bring in the Dutch. Je vindt deze bij de video’s op de pagina [Klik hier]

Bring in the Dutch in nieuwe magazine: Zeeland op Niveau
In de nieuwste editie van Zeeland op Niveau staat een groot stuk (inclusief interviews) over ons project.

Sport wordt gekoppeld aan kennis over waterveiligheid en op die manier wordt de bewustwording over dat onderwerp wereldwijd vergroot. Onze stichting zet zich in om jonge sporters met topsportambitie hun doelen te laten bereiken. Dat zijn allemaal slimme, goed opgeleide mensen. Waarom zouden we hen dan niet ambassadeur maken van een waterbewuste wereld door ze op te laten leiden door de Delta Academy?” Stichting ZSL gelooft namelijk in de wervende kracht van sport.

[Klik hier] voor het hele interview (met o.a. Annelous Lammerts, Ruden de Ridder en Shivam Ramdas) in de online versie van Zeeland op Niveau.

Vooruitblik: Kick-off sportimpuls Vlissingen

Op vrijdag 27 januari vindt de officiële kick-off van sportimpuls Vlissingen: "Vlissingen in en aan het Water “ plaats.

Maarten van der Weijden verzorgt samen met Jaap Keijmel een interactieve inspiratiesessie over het belang van kunnen zwemmen om veilig op te kunnen groeien in een waterrijke omgeving als Zeeland. Niet voor alle ouders en kinderen is dit vanzelfsprekend.

Tijdens deze kick-off zal Maarten vanaf 09.30 uur in het Vrijburgbad zwemles geven aan basisschoolleerlingen. Om 12.00 uur is er de inspiratiesessie. De kick-off wordt afgesloten met een gezonde lunch.

We kijken uit naar deze unieke kick-off!

Help Daphne naar de Olympische Spelen

Daphne: "Rio is nog maar net achter de rug, maar Tokio voelt al dichterbij dan ooit! De tijd tikt want iedereen wordt elke Olympische cyclus beter en beter. Komend seizoen is een cruciaal jaar voor mij omdat ik nu écht de aansluiting wil maken naar de top. Tijdens het WK, dat in 2017 gehouden wordt in Nederland, moet ik laten zien dat ik het waard ben om te investeren voor Tokio. Het wordt dus echt een alles of niets jaar en daarom moet ik mijzelf aan het einde van het jaar in de spiegel durven te kijken, wetende dat ik er echt álles aangedaan heb. Geen financiële excuses meer! Komend jaar wil ik alle wedstrijden mee kunnen doen die bijdragen aan een goed resultaat op het WK, maar daar heb ik jullie voor nodig!"

Jij kan Daphne helpen door deel uit te maken van haar crowdfundingscampagne bij Wij Zijn Sport. Om haar optimaal te kunnen voorbereiden op het WK heeft Daphne minimaal €3.000,- nodig. Je kan Daphne al steunen vanaf €10,-. Bovendien heeft de zeilster ook een aantal leuke tegenprestaties. Help jij Daphne haar dromen waar te maken?

Neem snel een kijkje op haar pagina en doneer: [Klik hier].

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social
Stichting Zeeland Sport & Leisure