Nieuwsbrief Stichting ZSL: oktober 2016 Stichting ZSL
Nieuwsbrief Stichting ZSL: oktober 2016

In deze nieuwsbrief blikken we terug op o.a. de Nationale Sportweek en de kick-off van Bring in the Dutch. Verder aandacht voor het talent van de maand: Davy Scheffers, Beleef de Deltaroute en het donatiedoel van Finn Kribbe.

DEZE KEER
Skeelerclinic met schaatskampioen Annamarie Thomas groot succes
Beleef de Deltaroute
Talent vd maand: Davy Scheffers
Kick-off Bring in the Dutch
Talentboek Finn Kribbe
Skeelerclinic met schaatskampioen Annamarie Thomas groot succes

In samenwerking met WEA Accountants & Adviseurs, SMWO, ENGIE en Agrimarkt heeft stichting ZSL op 21 september tijdens de Nationale Sportweek een skeelerclinic georganiseerd. Deze clinic werd gegeven door meervoudig wereldkampioen schaatsen Annamarie Thomas. Een twintigtal kids hebben onder begeleiding van Annamarie leren skeeleren en hun vaardigheden verbeterd.

Na afloop van de clinic is er een interview afgenomen met Paul Naessens van WEA Accountants & Adviseurs en Annamarie Thomas over o.a de skeeler- en schaatssport en talentontwikkeling.

Lees het hele artikel hier.

Artikel door: Bo van Scheyen

Beleef de Deltaroute

Water biedt plezier, maar kan ook een gevaar vormen. Bescherming tegen hoogwater is en blijft van levensbelang. De Deltawerken zijn Nederlands grootste verdedigingssyteem tegen hoogwater vanuit zee. Via Beleef de Deltaroute maak je kennis met de dertien Deltawerken en leer je over het verleden, heden en de toekomst rond waterveiligheid.

Afgelopen zomer zijn alle watersporttalenten van stichting ZSL gekoppeld als ambassadeur aan de dertien deltawerken in de Zuidwestelijke Delta. Met ieder talent zijn er opnames gemaakt bij het Deltawerk dat zij vertegenwoordigen.

Elke vrijdagmiddag rond 16.00 uur neemt een sporter je via een filmpje mee naar één van de dertien Deltawerken. Deze filmpjes komen o.a. op de social media kanalen van Bring in the Dutch, Beleef de Deltaroute en Stichting ZSL.

Bekijk hier het filmpje van Rick Jendrusch bij de Brouwersdam en hier het filmpje van Esmée bij de Hollandse IJsselkering.

Talent vd maand: Davy Scheffers

Iedere maand staat één van de talenten van stichting ZSL in de spotlight. In de maand oktober is dat Davy Scheffers, freestyle windsurfer. Davy is deze maand onder andere actief bij de PWA World Tour Windsurfing in Sylt (Duitsland) en bij Dam-X op de Brouwersdam. Deze maand daarom extra aandacht voor Davy op onze social media kanalen. Binnenkort zal er ook een interview met Davy verschijnen. Alvast meer over het talent van de maand te weten komen? Kijk dan op de facebookpagina van Davy

Bekijk hier het interview met Muìrgen de Munck. Muìrgen was het talent van de maand september.

Kick-off Bring in the Dutch

Op dinsdag 4 oktober; exact dertig jaar na de opening van de Oosterscheldekering vond de officiële kick-off van Bring in the Dutch plaats in Topshuis Neeltje Jans.

Bring in the Dutch is een project van Stichting ZSL in samenwerking met Rijkswaterstaat, Beleef de Deltaroute, HZ University of Applied Sciences, ministerie van Infrastructuur en milieu en Sailing Holland waarbij watersporttalenten worden opgeleid en nationaal en internationaal ingezet worden als waterambassadeurs. Zij worden bij hun taak onersteund door de HZ University of Applied Sciences. Het project kent een doorlooptijd van 48 maanden, van september 2016 tot en met augustus 2020. Oftewel: echt van hier tot Tokio.

Samen met de sporters, Rijkswaterstaat, Beleef de Deltaroute en andere stakeholders hebben wij de kick-off feestelijk gevierd! Wilt u nagenieten van de kick-off? Kijk dan op onze social media kanalen voor foto's en filmpjes. Zeiler Finn Kribbe was onze razende reporter tijdens dit feestje.

Bekijk hier het mini symposium van Stefan Coppers

Bekijk hier de foto's van de kick-off.

Talentboek Finn Kribbe

Sporten op topniveau kost veel geld. Voor veel jonge talenten ontbreekt de juiste ondersteuning, waardoor zij veelal zelf hun sportcarrière moeten bekostigen. Voor jonge sporttalenten is dit niet gemakkelijk, terwijl we de Zeeuwse talenten juist moeten koesteren. Stichting ZSL heeft een unieke samenwerking met Talentboek. Dit is dé plek voor crowdfunding. Sporttalenten kunnen zichzelf op dit podium professioneel presenteren om zo mogelijk in contact te komen met donateurs.

Deze maand extra aandacht voor het donatiedoel van ZSL talent Finn Kribbe. Deze jonge zeiler maakt een gigantische ontwikkeling door en is in één jaar tijd van de 113e naar de 30ste plaats op de Nederlandse ranking van de optimistzeilers geklommen.

Finn: “Het geld is nodig om materiaal te kopen en de trainer van te betalen. Reis en verblijfkosten, wedstrijdgeld en kleding betalen mijn ouders, maar voor de andere zaken moet ik echt sponsoren zoeken.”.

Wil jij deze topper een steunen? Ga dan naar zijn Talentboekpagina en doneer. Alle kleine beetjes helpen!

OFFICIAL PARTNERS

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social