Nieuwsbrief Stichting ZSL september 2016: Eredivisie Zeilen en Beleef de Deltaroute Stichting ZSL

Het Eredivisie Zeilen komt op 9, 10 en 11 septemer naar Veere! Het is voor het eerst dat deze unieke zeilwedstrijd naar Zeeland komt. Zeeland is vertegenwoordigd met twee teams, namelijk: WV Breskens & WSV Wolphaartsdijk. In deze nieuwsbrief maak je kennis met de twee teams. Verder lees je alles over de wedstrijden, het jeugdprogramma en de netwerkborrel. Daarnaast is er ook aandacht voor het project Beleef de Deltaroute.

DEZE KEER
Eredivisie Zeilen
Maak kennis met WV Breskens
Maak kennis met WSV Wolphaartsdijk
Watersport Experience
Netwerkborrel Eredivisie Zeilen
Beleef de Deltaroute
Eredivisie Zeilen

Eredivisie Zeilen is een attractieve en toonaangevende zeilcompetitie die de zeilwedstrijdsport laagdrempelig en toegankelijk maakt. Het Eredivisie Zeilen vormt ook voor het publiek een ideaal evenement om te bekijken. Aan de eredivisie doen achttien teams mee. Deze watersportverenigingen strijden gedurende het jaar om de titel landskampioen. De wedstrijdformule is helder: korte races, identieke boten, één wedstrijdbaan en vijf speelronden op unieke locaties verspreid door het gehele land. Van 9 t/m 11 september is Veere het decor van dit unieke zeilevenement. Op vrijdagochtend wordt om 10.30 uur het startschot gegeven door Hans van Pagee bij de Torenwal in Veere.

Voor meer informatie kunt u terecht op de website van Eredivisie Zeilen [Klik hier].

Maak kennis met WV Breskens

Watersportvereniging Breskens is een enthousiaste vereniging met bijna 400 leden. De haven ligt op loopafstand van het centrum en u ligt er lekker beschut. Watersportvereniging Breskens ondersteunt bij evenementen als United 4 Sailing, Tour de France à la Voile, Delta Combi en niet in de laatste plaats het DAMEN Breskens Sailing Weekend. De Westerschelde is het zuidelijke zeewater van het Deltagebied tussen Zuid-Beveland en Zeeuws-Vlaanderen. De zeearm heeft een open verbinding met de Noordzee en de Schelde. WV Breskens staat momenteel op de 8e plaats.

Ook ZSL talent Muìrgen De Munck Sailing maakt deel uit van dit team. Wil je kennis maken met alle leden van het team? Neem dan een kijkje op hun eigen pagina [Klik hier].

Maak kennis met WSV Wolphaartsdijk

Zeeuwse watersportvereniging WSV Wolphaartsdijk (WSVW) is een vereniging met ruim 900 leden die beschikt over 480 ligplaatsen aan het Veerse Meer, nabij Wolphaartsdijk. De WSVW werd opgericht op 13 maart 1961. De WSVW staat bekend als een “familiehaven”. Hoeveel jonge kinderen hebben al niet de eerste beginselen van het zeilen geleerd onder leiding van de trainers van de jeugdcommissie? Door de wedstrijdcommissie worden zowel in de zomer als in de winter clubwedstrijden georganiseerd. WSVW Wolphaartsdijk staat na drie speelronden op de 15e plaats.

Wil je kennis maken met alle leden van het team? Neem dan een kijkje op de website van Eredivisie Zeilen [Klik hier].

Watersport Experience

Tijdens dit unieke zeilevenement is er ook veel aandacht voor de jeugd. Zo is er zaterdagochtend speciaal voor de jeugd een plastic soup ontbijt met Stefan Coppers (bekend van de Volvo Ocean Race) en onze Bring in the Dutch talenten bij de Peperboom te Veere. Dit ontbijt is onderdeel van de Watersport Experience voor de jeugd. Tijdens deze Watersport Experience maken kinderen kennis met de zeilsport door het volgen van clinics en gaan zij naar het museum in Veere voor een tentoonstelling over de plastic soup. Ook is er in het programma ruimte om naar de wedstrijden te kijken en de teams aan te moedigen.

Tevens is er op zondag de Q-cup. De Q-cup is een laagdrempelige wedstrijdserie waarbij kinderen de mogelijkheid hebben in te stappen in een Optimist en op speelse wijze voor de eerste keer het wedstrijdzeilen beleeft! De Q-cup is dus speciaal voor kinderen die al kunnen zeilen in een Optimist en toe zijn aan de eerste stappen in het wedstrijdzeilen.

Ga voor inschrijven en meer informatie naar de website van Stichting ZSL [Klik hier].

Netwerkborrel Eredivisie Zeilen

Zaterdag 10 september vindt er van 16.00 uur tot 18.00 uur bij de Jachtclub in Veere een netwerkborrel plaats. Onder het genot van een drankje kunnen de zeilteams aangemoedigd worden en kan men kennis maken met watersporttalenten van het project Bring in the Dutch.

Bent u er ook bij tijdens het Eredivisie Zeilen?
Inschrijven kan op onze website [Klik hier].

Beleef de Deltaroute

Annelous Lammerts, Charlotte Heijstek, Coen Swijnenburg, Davy Scheffers, Esmée van Drielen, Finn Kribbe, Katja Roose, Muìrgen de Munck, Rick Jendrusch en Shivam Ramdas hebben zich allen aangesloten bij het project Bring in the Dutch.

Samen met onze sporttalenten zijn we langs alle Deltawerken gegaan voor het project Beleef de Deltaroute. Zij zullen namelijk allemaal één of meerdere Deltawerken vertegenwoordigen. Bij de Deltawerken hebben we een aantal filmpjes opgenomen en een fotoshoot gehouden. Benieuwd naar de resultaten? Vanaf eind september komen alle filmpjes voorbij op onze social media kanalen.

Wij willen graag alle talenten, Icon Broadcast GroupScherp FotografieAnja Van Ast fotografie en BYC Productions bedanken voor hun enthousiasme de afgelopen weken!

Volg Beleef de Deltaroute [Klik hier] en Bring in the Dutch nu op Facebook [Klik hier].

Partners

Eredivisie Zeilen en Beleef de Deltaroute worden mede mogelijk gemaakt door de bovenstaande organisaties

Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Social
Stichting Zeeland Sport & Leisure