Dutch Wavemakers de Wereld Rond Stichting ZSL
DEZE KEER
Cape Town Royal Haskoning DHV South Africa
Cape Town Water4Capetown
Hongkong DB Pirates International All Girls Beach Festival 2018.
Hongkong the Lantau Paddle
Newport Waterlabs
Newport Brainstorm #3
Scheveningen Bezoek Koning Willem Alexander en Minister Cora van Nieuwenhuizen
Brainstorm #4
Dutch Wavemakers de Wereld Rond

Tijdens de Volvo Ocean Race, een zeilwedstrijd om de wereld, hebben de Dutch Wavemakers zich hard gemaakt voor wereldwijd waterbewustzijn. Het Dutch Wavemakers-programma vraagt aandacht voor de problematiek rondom waterkwaliteit, -veiligheid en management. Door scholieren en studenten te informeren over de wateruitdagingen en ze te inspireren om zelf een waterstudie te kiezen en het verschil te maken. Daarbij is de afgelopen maanden wereldwijd dankbaar gebruik gemaakt van de populariteit van de Volvo Ocean Race.

We kijken nog even terug op deze fantastische dagen in Kaapstad, Hongkong, Newport en natuurlijk tijdens de beste Finish ever in Den Haag. Ook na deze finish gaat het programma door. De samenwerking met het Watersportverbond wordt verbreed en  ook voor die toekomstige uitdagingen maken de Ministeries voor dit belangrijke dossier dankbaar gebruik van het (inter)nationale netwerk en expertise van het Dutch Wavemakers programma. Klik hier voor de compilatiefilm

Cape Town Royal Haskoning DHV South Africa

Water kwantiteit , te veel of te weinig water

Kaapstad  naast de waterlabs in de Race village , organiseerden de DWM  Brainstormsessies met de Triple Helix over de Human Capital Agenda en bezochten wij diverse scholen waaronder de Royal HaskoningDHV South Africa Saturday School
Het doel van deze zaterdag school is de cijfers te verbeteren van scholieren in Wiskunde, Techniek en Engineering om kansarme kinderen meer kans te geven op een plaats aan de universiteit
Alle leraren zijn vrijwilligers en werken bij Royal Haskoning DHV als ingenieurs, technici en academisch personeel die op hun vrije zaterdagochtend les geven.

klik hier voor de video die de Dutch Wavemakers maakten tijdens hun bezoek op 4 december 2017

Cape Town Water4Capetown

Water kwantiteit , te veel of te weinig water

Het komende jaar gaan we een samenwerkingsverband aan met het  programma Water4Capetown. Samen ontwikkelen we een programma waar zowel Nederlandse- als Zuid Afrikaanse kinderen aan kunnen deelnemen met als thema waterkwantiteit.In dit programma maken de kinderen hun ouders en docenten bewust hoe we anders moeten omgaan met water en het milieu.

Kijk hier naar dit filmpje van deze kleine water kampioen

Hongkong DB Pirates International All Girls Beach Festival 2018.

Waterkwaliteit, clean oceans

Tijdens het grootste rugby tournooi  voor meisjes in Azie, het DB Pirates International All Girls Beach Festival hebben de Dutch Wavemakers meer dan 1200 meiden geïnspireerd voor water en uitgelegd dat een studie in de techniek ook heel leuk kan zijn

klik hier voor het filmpje dat wij hier maakten.

Hongkong the Lantau Paddle

Waterkwaliteit, clean oceans

Docenten Tim Tait en Johnny Haines van de Discovery Bay International School hebben op hun stand up paddles rond het eiland van Lantau gevaren om aandacht te vragen voor de Plastic Soup vervuiling. Een mooi initiatief wat wij dan natuurlijk ook van harte ondersteunen. Naast dit initiatief hebben zij ook hun hele school afvalvrij gemaakt.Samen met het scholenprogramma van language one  “ sharing the world , 'giving and resaving' en onder leiding van Tim en Johnny gaan de Dutch Wavemakers op missie om zoveel mogelijk scholen wereldwijd afval vrij te maken.

Klik hier voor een leuke samenvatting van hun trip

Newport Waterlabs

Waterveiligheid Newport

Samen met de ministeries van Infrastructuur en Waterstaat en Buitenlandse zaken en met behulp van het consulaat in New York hebben de Dutch Wavemakers onder leiding van Team Captain Dorian van Rijsselberghe  waterveiligheid onder de aandacht gebracht van honderden Amerikaanse kinderen. Allemaal kregen ze een Quiz mee naar huis om met hun ouders, broers en zusjes deze waterquiz te spelen.

Klik hier voor het skype filmpje wat Dorian en Charlotte opgenomen hebben

Newport Brainstorm #3

Waterveiligheid

Met het consulaat in New York en de Ministeries is een verkenning ingezet naar een vervolg. Tijdens een geslaagde Brainstorm #3 hebben we gediscussieerd over de Human Capital Agenda rondom het thema Waterveiligheid. En hebben onszelf daar de vragen gesteld, zijn er genoeg knappe koppen & gouden handjes in de toekomst om de effecten van klimaatverandering tegen te gaan? Is het huidige onderwijs toereikend voor de  vacatures van de toekomst?  Wat kan jij bijdragen aan goed getrainde waterprofessionals in de toekomst? Klik hier voor het verslag van deze succesvolle Brainstorm