De vitale revolutie Dauwendaele: een groot succes!

nTitle

Gepubliceerd op 12 april 2019 | Terug naar het overzicht

In februari 2018 is de Vitale Revolutie van start gegaan in de wijk Dauwendaele. Het doel: de gezonde keuze de makkelijke keuze te maken, waardoor gezond gedrag vanzelfsprekend wordt.

Ook Stichting ZSL draagt een steentje bij aan de Vitale Revolutie en richt zich op de fysieke pijler. Ons doel is om de wijk in beweging te krijgen en speerpunten van de Gemeente Middelburg aan te snijden, zoals; preventie, eenzaamheidbestrijding, valpreventie, overgewicht en beweging i.c.m. Alzheimer en Diabetes. Daarnaast zouden wij graag willen zien dat kinderen zwemvaardig de basisscholen verlaten, zeker in een waterrijke provincie als Zeeland. Om dit alles te bereiken proberen wij bruggen te bouwen en verbindingen te leggen om uiteindelijk een kwalitatieve beweging tot stand te brengen.

Er zijn al verschillende activiteiten en lopende projecten voortgekomen uit de inspanningen van De Vitale Revolutie. Ruud Mesu vertelt in het onderstaande filmpje welke projecten momenteel lopen en wat er reeds bereikt is.