Katja Roose namens Dutch Wavemakers aanwezig bij de handelsmissie in Bremen

nTitle

Gepubliceerd op 7 maart 2019 | Terug naar het overzicht

Gisteren tijdens de handelsmissie in Bremen heeft Katja Roose als Dutch Wavemaker met Koning Willem-Alexander gesproken over onze aanpak van de Human Capital problematiek voor de Offshore Wind en Watersector.

De koning was zeer geïnteresseerd en vroeg zich af hoe wij het verschil maken als Dutch Wavemakers aangezien elke sector aan de jeugd trekt. Dit doen wij door een unieke samenwerking tussen topsporters en studenten watermanagement of techniek! De topsporter die de jeugd vanuit zijn of haar passie meeneemt in het verhaal van algemeen belang over water, energie en klimaatverandering, Samen geven zij gastlessen op school, Water- en Energielabs op evenementen en via Social Media. Hiermee zetten we de jeugd, nationaal en internationaal, aan het denken over wat zij zelf kunnen doen aan de klimaatproblematiek. We motiveren ze om voor een watermanagement of techniekstudie te kiezen, zodat zij later zelf het verschil kunnen maken.