Rex en Quint Caminada in de Plastic Soup krant

nTitle

Gepubliceerd op 26 oktober 2018 | Terug naar het overzicht

De broers Rex en Quint deden in 2017 mee aan een zeilrace in Bermuda. Daar zagen ze hoe goed de bewoners van het land bezig zijn voor het milieu. Nu zijn ze als Dutch Wavemakers ambassadeurs voor schoon water.

'Normaal zeilen we altijd op het Veerse Meer in Zeeland,' vertelt Rex. 'Het water lijkt best schoon, al zie je langs de hele kust plastic zakken.' 'Meestal hebben we meer last van zeewier,' lacht Quint. Toch zag het water in Bermuda er nog schoner uit. Rex: 'Heel helderblauw, je zag zo de bodem. Geen plastic te zien. 'Geen toeval denken de zeilers. De organisatie van de zeilwedstrijd deed zijn best om zo min mogelijk plastic te gebruiken. 'Iedereen kreeg een bidon van staal, waarmee je water kon tappen, 'legt Rex uit. Ook hingen er spandoeken met gevaarlijke dingen voor schildpadden. Rex: 'Het ergst zijn filters van sigaretten. Die slikken ze in omdat ze denken dat het eten is. Maar peuken zijn hartstikke giftig.'

Lees het hele artikel op bladzijde 12 via deze link. Ook Dutch Wavemaker Dorian van Rijsselberghe is op pagina 12 aan het woord over de plastic soup.