Dutch Wavemakers in Newport: Brainstorm #3 een groot succes!

nTitle

Gepubliceerd op 17 mei 2018 | Terug naar het overzicht

We kijken met veel voldoening en trots terug op de Brainstorm in Newport. Onder leiding van onze Dutch Wavemakers Bo Schreur Schreur, Steye Verhoeve en Rick Jendrusch hebben 30 deelnemers van de consulaat-generaal in New York, professoren èn studenten van universiteiten uit Boston en Rhode Island, onderzoekers bij kennisinstituten, bedrijven uit Newport en Nederland en de Topsector Water gezamenlijk gediscussieerd over de Human Capital agenda. Rondom het thema Waterveiligheid hebben we vragen besproken zoals ‘zijn er voldoende handige handjes en knappe koppen in de toekomst om de gevolgen van de klimaatverandering op te pakken’, ‘sluiten de huidige opleidingen voldoende aan bij de vacatures van de toekomst’ en ‘hoe kan iedereen zèlf bijdragen aan goed opgeleide water professionals in de toekomst’. Twee gastsprekers hebben het thema Waterveiligheid toegelicht: dhr. Fugate, directeur van de Coastal Resources Management Council van de staat Rhode Island, heeft de gevolgen van klimaatverandering èn de mogelijke oplossingen aan de kust van New England (VS) toegelicht. Dhr. Hoekstra van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, heeft de rol toegelicht van de Nederlandse overheid in klimaatadaptatie en de Human Capital agenda.

De Brainstorm in Newport was de derde in rij, na Kaapstad en Hong Kong. Tijdens de finish van de Volvo Ocean Race in Den Haag, gaan we de oogst van onze drie Brainstorm-sessies toelichten. Blijf ons volgen!