Een zoektocht naar ondersteuning voor Erwin Mesu

01-03-2018

Een sport die Hollandser is dan marathonschaatsen is niet te bedenken. Als er natuurijs is, wordt heel Nederland schaatsgek. ZSL ambassadeur Erwin Mesu weet dat als geen ander.

Marathonschaatsen is zoals schaatsen bedoeld is: op slootjes en meren vol met scheuren en het wordt nog heroïscher met sneeuw.  Wie kent niet de namen van Evert van Benthem, “dolle”Dries van Wijhe,   Erik Hulsebosch,  Henk Angenent of Gretha Smit. Helaas zijn we niet elk jaar verzekerd van natuurijs, dus daarom organiseert de KNSB een competitie over 15 wedstrijden op kunstijs.  Hierbij rijden de rijders wedstrijden over 125 ronden. Dit zijn spannende, snelle wedstrijden, waarbij gestreden wordt om de klassementspunten. Daarnaast is er ook een apart NK voor kunstijs over 150 ronden. Bij gebrek aan natuurijs wordt jaarlijks uitgeweken naar de Weissensee in Oostenrijk en Lulea in Zweden. Daar strijden de marathonschaatsers over wedstrijden van 100, 150 of 200km.

Om dit alles te realiseren is Stichting Schaats- en Skeelerteam Fryslân, samen met de rijders (o.a. ZSL ambassadeur Erwin Mesu), op zoek naar nieuwe sponsoren, die door middel van een financiële bijdrage, de rijders en begeleiders  in staat stellen optimaal te kunnen presteren.  Er zijn diverse manieren om ons daarbij te helpen.

Help ZSL ambassadeur Erwin Mesu en zijn stichting. Bekijk hier de sponsormogelijkheden.