Persbericht: Gratis schaatslessen voor basisscholen

28-11-2017

Gemeente Middelburg, Rotary Club Middelburg en Schaats- en skeelerclub De Poel bieden, in samenwerking met Stichting Zeeland houdt van Schaatsen, de bovenbouw van de Middelburgse basisscholen van 30 november tot en met 21 december kosteloos schaatsclinics aan op de ijsbaan aan de Markt. Dit alles in het teken van Middelburg 800 jaar en de Rechten van het kind. Om deelname van alle kinderen mogelijk te maken zet de gemeente Middelburg het kindpakket in. De scholen hebben inmiddels enthousiast gereageerd.

Dit jaar viert Middelburg dat zij 800 jaar stadsrechten bezit. Onderdeel van dit feestjaar is de extra aandacht die er is voor de Rechten van het kind. Rotary Club Middelburg biedt in het kader van hun project ‘Gezonde Start, Gezonde Toekomst’ al smaakleskisten aan scholen aan. Naast het recht op gezonde voeding, wil de Rotary Club, samen met de gemeente via het kindpakket en Míddelburg 800, alle kinderen de mogelijkheid bieden om deel te nemen aan gezonde (sport)activiteiten. Rotary Club Middelburg wordt voor dit schaatsproject gesteund door Stichting Hendrick Avercamp.

Schaatslessen
De schaatslessen worden elke dag verzorgd door trainers van Schaats- en Skeelerclub De Poel en Schaats- en Skeelervereniging SKA in samenwerking met leerlingen van het CIOS. De kinderen krijgen de technieken van het schaatsen geleerd en gaan aan de slag met spel en estafettevormen. Er is volop gelegenheid om vrij te schaatsen. De scholen hebben een brief ontvangen waarin zij hun groepen kunnen opgeven.

Opening ijsbaan door wethouder Chris Simons en succesvol schaatscoach Henk Gemser
Op maandag 4 december om 8.45 uur zullen wethouder Chris Simons en Henk Gemser de ijsbaan openen. De ijsbaan maakt onderdeel uit van Middelburg Winterstad en zal tot en met 14 januari geopend zijn. Zie voor meer informatie www.middelburgwinterstad.nl en www.zeelandhoudtvanschaatsen.nl