Eredivisie Zeilen weekend vol side events

05-09-2017

Afgelopen weekend werd de vierde speelronde van de Eredivisie Zeilen georganiseerd op het Veerse Meer. Daarnaast waren er diverse side events.
Op 1, 2 en 3 september hebben 18 teams uit heel Nederland op het Veerse Meer tegen elkaar gestreden tijdens de vierde ronde in de Eredivisie zeilen. Aan dit landelijke evenement deden ook 2 Zeeuwse teams mee van Watersportvereniging Wolphaartsdijk en Watersportvereniging Breskens. Voor alle uitslagen klik hier.

Stichting ZSL heeft bij diverse side events georganiseerd. Op 1 september was het ‘Living Water Lab’ te vinden op onder andere basisschool de Zuidvliet in Kortgene en basisschool de Wegwijzer in Veere. Hier hebben in totaal 60 kinderen in het waterlaboratorium proefjes gedaan met water. Daarnaast kregen zij een presentatie over de Plastic Soup Foundation en vertelde watersportambassadeur Bodhi Kempen over zijn sport als freestyle windsurfer en waarom water zo belangrijk voor hem is. De leerlingen hebben zo op verschillende manieren meer geleerd over waterbewustzijn en waterveiligheid, de thema’s waar het programma We Are Water zich voor inzet. Voor alle foto’s van het Living Water Lab klik hier en hier

Op 2 september werden senioren uitgenodigd door de gemeente Veere en Stichting ZSL voor een tochtje met een sloep om zo de sfeer op het water en in de wedstrijden te proeven. In het kader van de stimuleringsbijdrage gezondheidstoerisme die ZSL heeft mogen ontvangen van de gemeente Veere, heeft ZSL het Eredivisie zeilen voor iedereen bereikbaar en toegankelijk gemaakt. Na ontvangst bij Zeilschool het Veerse Gat konden deelnemers instappen in de sloepen die hen uiteindelijk in Veere brachten. Daar wachtte stadsgids Chris Koole de groep op voor een rondje over de vismarkt en vertelde over de rijke historie van Veere. Als afsluiting kregen zij een drankje bij Jachtclub Veere. Voor alle foto’s van het sloepvaren klik hier.

Foto’s: Jasper van Staveren