Bermuda here we come! Rex, Quint, Fay en Mae zijn er (bijna) klaar voor

16-06-2017

Rex en Quint en Fay en Mae zijn de twee Nederlandse Cat Teams van Cat Club Zeeland die zijn ingeloot om mee te doen aan de America’s Cup Endeavour Hobie Regatta op Bermuda. Er zullen in totaal 16 internationale jeugdteams deelnemen. Ze gaan varen tussen de wedstrijden van de officiële America’s Cup door op een Hobie Wave. Dat zal zijn op 22-23 juni.

Het America's Cup Endeavour educatieve programma is speciaal ontwikkeld om jeugd enthousiast te maken voor het wedstrijdzeilen. Kijk hier voor meer info :

Via een selectie op basis van o.a. een last minute video zijn de teams geselecteerd: Je kunt de filmpjes bekijken:
van Fay en Mae

van Rex en Quint

Inmiddels staan ze in Nederland enorm in de belangstelling. De Metro, Telegraaf, Jeugdjournaal en natuurlijk Omroep Zeeland hebben al aan item aan de vier gewijd.

De teams zijn ambassadeur geworden van de campagne We are Water van Stichting Zeeland Sport & Leisure in samenwerking met Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Rijkswaterstaat, Delta Route en HZ University of Applied Sciences.

Om hun droom waar te maken en deze reis te betalen hebben ze hun actie geplaatst op Talentboek  . Je kunt ze nog steunen tot 25 juni!

De teams hebben ondertussen ook contact met Carlo Huisman de grinder op de Team New Zealand. Hij is de enige Nederlander in de America’s Cup. Als zijn programma het toelaat zullen ze hem op Bermuda ontmoeten en zal hij ze rondleiden op de base camp.

17 juni vertrekken de teams. Op 22 -23 juni is de AC Endeavour Hobie Wave Regatta. Op 26 juni komen ze een ervaring rijker weer terug.