1 - 3 september 2017 Eredivisie Zeilen | Veere

Eredivisie Zeilen is een attractieve en toonaangevende zeilcompetitie die de zeilwedstrijdsport laagdrempelig en toegankelijk maakt.

Vrijdag 12 mei gaat de eerste speelronde van de Eredivisie Zeilen 2017 van start op het Weerwater in Almere. Achttien optimaal voorbereide watersportverenigingen strijden, over vijfspeelrondes, voor het landskampioenschap van het seizoen 2017. De landskampioen plaatst zich uiteindelijk automatisch voor de Champions League Sailing in 2018. Een speelronde duurt drie dagen.

Ook in 2017 zijn er weer twee Zeeuwse teams van de partij, namelijk het eredivisieteam van WV Breskens en WSV Wolphaartsdijk. ZSL ambassadeur Finn Kribbe zal uitkomen voor WV Breskens en Daphne van der Vaart voor KWV de Kaag.

Ook keert de eredivisie zeilen in 2017 terug in Zeeland. Op 1, 2 en 3 september is er weer een speelronde op het Veerse Meer, dicht bij de stad Veere. De start van de wedstrijden deze drie dagen is om 10:00 uur.

Op 17 mei heeft Tilly Stroo namens Stichting ZSL een award in ontvangst genomen tijdens Santé Veere. In Oostkapelle werden awards uitgereikt aan kansrijke voorbeeldprojecten. Stichting ZSL won deze o.a. vanwege haar programma tijdens Eredivisie Zeilen met als thema: Veere Vitaal. Zo zal er in 2017 weer een jeugdprogramma zijn en is er een kennismakingsprogramma met de zeilsport voor mensen met een beperking.