25 - 27 augustus 2017 DAMEN Breskens Sailing Weekend

Het DAMEN Breskens Sailing Weekend is één van de twee buitenduinse evenementen voor zeegaande wedstrijd- en toerjachten in Nederland. Dit drie daagse evenement wordt georganiseerd door de Stichting Breskens Sailing.

DAMEN Breskens Sailing Weekend is de opvolger van de Breskens Week die in het verleden tijdens twee weekenden in september werd verzeild. Deze wedstrijd is dé gelegenheid voor de Europese zeilers om zich met elkaar te meten in één wedstrijdveld. Dit jaar wordt het Open Nederlands Kampioenschap IRC gevaren en is DAMEN Breskens Sailing onderdeel van het Open Noordzee Kampioenschap (ONZK) van België en de J/111 Open Benelux kampioenschap.

Klik hier voor meer informatie over het DAMEN Breskens Sailing Weekend 2017.

Jeugddag
Ook de jonge jeugd krijgt alle aandacht om kennis te maken met het zeilen. Jongeren zijn voor de watersportbranche niet alleen nu een belangrijke doelgroep, het zijn ook de senior watersporters van de toekomst, zeker in een waterrijke provincie als Zeeland. In Breskens hebben we op het gebied van watersport veel te bieden en daarom gaan we tijdens het DAMEN Breskens Sailing Weekend 2017 de trossen losgooien voor de jeugd. We leren alles over varen en gaan proefjes doen in het Waterlab. Vaar deze dag zelf in een optimist (klein zeilbootje), stap in een kano of aan boord van een heus, groot zeiljacht. Deelname is gratis, we vragen alleen een vrijwillige bijdrage voor de Plastic Soup Foundation.

Doe jij ook mee? Meld je hier dan snel aan, want vol=vol.

Tekst: www.breskenssailing.nl